– Prace postępują, nie widać ich na górze, ale trwają roboty pod ziemią, powstaje tunel i za chwilę będziemy sie łączyć z budynkiem dworca w Białymstoku – wyjaśnia Tomasz Łotowski z Polskich Linii Kolejowych. – Już jeździmy nowym torem z Białegostoku do Uhowa – to tor nr 1, wkrótce przechodzimy na drugą stronę i robimy tor nr 2. Będziemy budować też kolejny peron na przystaku Zielone Wzgórza (w stronę Warszawy i Ełku).
Finalizacja robót na całym odcinku z Czyżewa do Białegostoku jest planowana na rok 2023, ale ze względu na duże skomplikowanie prac na dwóch największych stacjach: w Łapach i w Białymstoku, prace te planujemy zakończyć w 2024 roku – dodaje Tomasz Łotowski. (at)
Będą ruchome schody, zadaszone perony i windy na stacji kolejowej Białystok
Prace na białostockim dworcu PKP idą pełną parą
Jednocześnie w okolicy dworca PKP w Białymstoku trwają prace związane z budową Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego.