Wiadomości

13 lutego, 2023

Przebudowa peronów przy PKP w Białymstoku będzie trwała dłużej

Koparka, wykopy przy peronach, w tle budynek dworca Przebudowa peronów przy PKP w Białymstoku/fot. A. Topczewska
Nie w 2023 a w 2024 roku planowane jest zakończenie przebudowy peronów przy białostockim dworcu PKP. Inwestycja na stacji w Białymstoku to część budowy podlaskiego odcinka międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica, Czyżew – Białystok. Wartość inwestycji to prawie 3,4 mld zł.

 

– Prace postępują, nie widać ich na górze, ale trwają roboty pod ziemią, powstaje tunel i za chwilę będziemy sie łączyć z budynkiem dworca w Białymstoku – wyjaśnia Tomasz Łotowski z Polskich Linii Kolejowych. – Już jeździmy nowym torem z Białegostoku do Uhowa – to tor nr 1, wkrótce przechodzimy na drugą stronę i robimy tor nr 2. Będziemy budować też kolejny peron na przystaku Zielone Wzgórza (w stronę Warszawy i Ełku).

Finalizacja robót na całym odcinku z Czyżewa do Białegostoku jest planowana na rok 2023, ale ze względu na duże skomplikowanie prac na dwóch największych stacjach: w Łapach i w Białymstoku, prace te planujemy zakończyć w 2024 roku – dodaje Tomasz Łotowski. (at)

Będą ruchome schody, zadaszone perony i windy na stacji kolejowej Białystok

Prace na białostockim dworcu PKP idą pełną parą

Jednocześnie w okolicy dworca PKP w Białymstoku trwają prace związane z budową Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego.

Białystok. Koniec rozbudowy ulic przy dworcu PKP

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.