Obecnie wykonawca buduje peron drugi. Budowane jest też przejście podziemne, które umożliwi lepszą komunikację od dworca na perony i na drugą stronę stacji.
– Tunel będzie wyposażony w schody ruchome oraz windy, które zapewnią łatwy dostęp do pociągów wszystkim podróżnym. Prace przy tunelu prowadzone są z obu stron stacji. Wykonawca wymurował już część konstrukcji, a od strony dworca PKS przygotowywany jest wykop – mówi Tomasz Łotowski z Polskich Linii Kolejowych.
Prace na stacji wykonywane są etapami, tak by możliwy był ruch pociągów. A to oznacza, że może zmieniać się droga dojścia do peronów.
– Postępują też roboty budowlane w głębi stacji, przebudowywany jest cały układ torowy. Wymienionych zostanie łącznie 55 kilometrów torów i zamontowane będą 144 rozjazdy – dodaje Łotowski.
Inwestycja na stacji w Białymstoku to część budowy podlaskiego odcinka międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Wartość całej inwestycji to ok. 3,4 mld złotych. Zakończenie prac na stacji w Białymstoku planowane jest w przyszłym roku. (mt)