
Trwają prace na podlaskim odcinku Rail Baltica i na stacji Białystok. Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r.
W Białymstoku wykonawca kontynuuje prace na stacji m.in. budowę przejścia podziemnego. Dla podróżnych, szczególnie osób o ograniczonej możliwości poruszania się, łatwy dostęp do peronów i budynku dworca zapewnią windy i schody ruchome. Przy osiedlu Zielone Wzgórza budowany jest nowym przystanek z bezpiecznym dojściem podziemnym. W pobliżu osiedla Starosielce powstaje łącznica, która umożliwi bezpośredni przejazd pociągów z Ełku do Bielska Podlaskiego – informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
– Rozwiązania stosowane przez PLK będą uwzględniały potrzeby i głos mieszkańców, przykładem jest budowa schodów ruchomych na stacji Białystok – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Natomiast w II kwartale 2022 r. zostanie wybrany najkorzystniejszy wariant przebiegu Północnej Obwodnicy Białegostoku. PLK do dalszych analiz wybrały trzy warianty przebiegu korytarzy nowej linii kolejowej (W6, W12, W 13).
A w Czyżewie i Szepietowie są już widoczne konstrukcje nowych przejść pod torami oraz budynki nastawni. Na trasie budowane i modernizowane są mosty oraz wiadukty. W grudniu wykonawca rozpoczął demontaż konstrukcji starego mostu nad Narwią w Uhowie.
Jednocześnie w okolicy dworca PKP w Białymstoku trwają prace związane z budową Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego. Trwa budowa podziemnego przejścia pieszo-rowerowego pod torami, które pozwoli przedostać się z ul. Św. Rocha na ul. Kolejową. (at)
- Wizualizacja stacji Białystok po modernizacji/źródło: Twitter PKP PLK SA
- źródło: Twitter PKP PLK SA
- źródło: Twitter PKP PLK SA