– Na stacji w Białymstoku wykonawca kontynuuje pracę przy budowie nowego peronu nr 3, budowie wiaty oraz trwają prace wykończeniowe na odcinkach peronów nr 1, 2 i 4. W obrębie stacji postępują prace torowe – do tej pory zbudowano około 33 km nowych torów oraz zabudowano 100 rozjazdów. Trwają prace przygotowawcze do wybetonowania ostatniej części przejścia podziemnego. Tunel będzie miał prawie 70 m długości i 10 m szerokości, co zapewni funkcjonalne ciągi komunikacyjne podróżnym, w tym osobom ograniczonej zdolności poruszania się – mówi mówi Tomasz Łotowski z PKP Polskie Linie Kolejowe. I dodaje: – Pierwotnie projekt tunelu przewidywał budowę zwykłych schodów i pochylni na perony, ale po uwzględnieniu wniosków pasażerów i mieszkańców, w projekcie wprowadzono zmiany, czyli instalację wind i schodów ruchomych na każdym z peronu wyposażonych w dwa ciągi poruszające się w przeciwnych kierunkach. W zależności od umiejscowienia schody ruchome będą miały miały 12 lub 15 m długości i 80 cm szerokości, prędkość ruchu schodów to pół metra na sekundę.
Takie rozwiązania, wg rzecznika, usprawnią komunikację w obrębie stacji i ułatwią dostęp do pociągu. Zakończenie prac na stacji Białystok planowane jest do końca tego roku. (at)
PKP. Prace na stacji Białystok i Zielone Wzgórza
Będą ruchome schody, zadaszone perony i windy na stacji kolejowej Białystok