W jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc w nauczaniu studentów matematyki i programowania – na to pytanie zamierzają odpowiedzieć naukowcy Politechniki Białostockiej w ramach międzynarodowego projektu MAESTRO AI. Otrzymali na jego realizację 250 tys. euro dofinansowania z Programu Erasmus+. O szczegółach opowiada dr hab. Dorota Mozyrska , dziekan Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej.
Główną ideą projektu MAESTRO-AI jest stymulowanie innowacyjnych metod uczenia się i nauczania na uniwersytetach w dobie sztucznej inteligencji. Celem projektu jest poprawa jakości nauczania szczególnie w matematyce i programowaniu, poprzez stworzenie rozwiązań AI wpierających proces dydaktyki i monitorowania postępów studentów oraz wypracowanie nowych metod angażowania studentów.
– Maestro to takie muzyczne, dość artystyczne, czyli taka trochę zabawa, pogrywanie z AI, czyli umiejętność dobrego zadawania pytań, promptowania, aby wydusić ze sztucznej inteligencji właściwie udzieloną pomoc w danym zakresie wiedzy – wyjaśnia dr hab. Dorota Mozyrska, dziekan Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej.
W ramach projektu Maestro AI powstaną dwa podręczniki – pierwszy związany z matematycznymi przedmiotami, a drugi z podstaw programowania dotyczący przykładowych zastosowań, ze zbiorem tekstów, zadań, pytań. Książki znajdą się też na platformie e-learningowej.
– Chcielibyśmy, żeby przy użyciu narzędzi nauczyć studentów raczej i krytycznego spojrzenia na to, co oferują rozwiązania sztucznej inteligencji. Chcemy, czy nie chcemy, jest sytuacja taka, a nie inna – te narzędzia są wszędzie pod ręką sami z nich korzystamy mówi dr hab. Dorota Mozyrska.
MAESTRO AI dostał 250 tys. euro dofinansowania z Programu Erasmus+. Liderem projektu jest Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej, a partnerami Technical University of Crete (Grecja), West University of Timişoara (Rumunia), Instituto Politécnico de Viseu (Portugalia).
Posłuchaj rozmowy o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w nauczaniu. Z dr hab. Dorotą Mozyrską, dziekanem Wydziału Informatyki, rozmawia Adam Jakuć.
Czytaj także: