Nowy bolid klasy Formuła Student Politechnika Białostocka zaprezentowała 8 lipca. Pojazd posiada autorskie rozwiązania, które mogą przynieść mu zwycięstwo w prestiżowych zawodach Formula Student.
W sezonie 2022 zespół studentów z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej wystartuje w 5 seriach zawodów w następujących terminach:
– Formula SAE Italy 13.07-17.07.2022
– Formula Student Czech Republic 18.07-24.07.2022
– Formula Student Austria 24.07-28.07.2022
– Formula Student EAST 08.08-12.08.2022
– Formula Student Germany 15.08-21.08.2022.
Podczas zawodów Formula Student ocenie podlegają nie tylko osiągi auta. Co jest oceniane w Formule Student?
– Jak auto jeździ – to konkurencja dynamiczna. Bierzemy też udział w konkurencjach statycznych: planowanie kosztowe i biznesowe całego zespołu, musimy także obronić przed składem sędziowskim konstrukcję pod względem inżynierskim – wylicza Julian Rzońca, jeden z konstruktorów pojazdu.
W pracach nad nowym autem współpracowali ze sobą studenci z: Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej, Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej oraz Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej. (mgz/at)
Tu można przeczytać o prezentacji nowego bolida: Premiera CMS-08 – nowego bolidu klasy Formuła Student zespołu Cerber Motorsport Politechnika Białostocka
Parametry techniczne CMS-08:
– masa: 215 kg
– silnik Honda CBR 600 RR – dostosowana do założeń projektowych
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 3,8 sek.
– prędkość maksymalna – 125 km/h
– 57 Nm momentu obrotowego przy 8900 RPM
– 82 konie mechaniczne przy 9200 RPM
– sekwencyjna skrzynia biegów
– 158,7 kg siły docisku przy 100 km/h
Rozwiązania zastosowane w aucie:
– w pełni regulowane wielowahaczowe zawieszenie umożliwiające pełną regulację
w zależności od zmieniających się warunków na torze,
– hybrydowa konstrukcja nośna – połączenie stalowej ramy przestrzennej z kompozytowym „monocoque” o zwiększonej sztywności,
– laminowana obręcz bezpieczeństwa,
– wyświetlacz odpowiadający za wyświetlanie i zapisywanie najważniejszych parametrów pracy,
– telemetria wyposażona w 33 czujniki,
– pokrywka silnika redukująca opór powietrza,
– aktywne chłodzenie obszaru silnika,
– autorskie wałki rozrządu,
– zmodyfikowany blok silnika, który umożliwił zastosowanie udoskonalonej misy silnika,
– wydajniejszy i lżejszy układ chłodzenia,
– mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z regulacją napięcia wstępnego,
– system redukcji oporu powietrza (DRS).