Marszałek Artur Kosicki wyjaśnia, że często spotykał się z osobami, które niewiele wiedziały o naszym regionie, dlatego akcja ma zwiększyć rozpoznawalność województwa w Europie i na świecie.
– Chcemy, żeby teraz o województwie podlaskim mówiło się nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Dlatego postanowiliśmy promować region od strony gospodarczej. Generalnie promocja ma się odbywać poza granicami państwa. Dużo mówiło się o Podlasiu w kraju, a uważamy, że jeżeli chcemy być poważnym partnerem i szukać potencjalnych inwestorów, to musimy dużo mówić o województwie, chociażby w Japonii, czy w krajach Unii Europejskiej – dodawał marszałek.
Podlaskie będzie promowało się jako region znajdujący się w centrum Europy, położony na przecięciu dwóch szlaków: jedwabnego i bursztynowego. Ponadto, aby umożliwić inwestorom poznanie województwa, w przyszłym roku zostanie zorganizowane Forum Ekonomiczne.
– Chcemy, aby jeden dzień tego forum, bo to będzie dwudniowe wydarzenie, był poświęcony współpracy gospodarczej z wybranym regionem świata. Zorganizujemy jeden dzień poświęcony współpracy Polski z krajami Azji wschodniej. Przy takim pozycjonowaniu, nastawionym na współpracę z konkretnym obszarem, moim zdaniem będzie to największe wydarzenie w kraju, bo nie ma tego typu wydarzeń, konkretnie poświęconych relacji Polska – Azja – tłumaczył dyrektor Biura Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej w Urzędzie Marszałkowskim Mariusz Dąbrowski.
W ramach kampanii uruchomiono stronę investinpodlaskie.pl. Promocję zaplanowano na lata 2020 – 2023, a jej koszt wynosi ponad 8 mln złotych, z czego 7 mln złotych pochodzi z Unii Europejskiej. (ea/mc)