Budowa 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19, łączącego Krynice, Dobrzyniewo i Białystok Zachód, posuwa się naprzód. Zrealizowano już 30% inwestycji, co przybliża zakończenie prac nad tym kluczowym połączeniem drogowym.
Ten fragment S19 jest ważnym elementem sieci drogowej regionu. Od północy połączy się z drogą krajową DK 65 prowadzącą z Ełku do Białegostoku, a docelowo połączy się także z odcinkiem S19 Knyszyn – Krynice, co usprawni komunikację w północnej części województwa. Na południu nowa trasa połączy się z drogą ekspresową S8 na planowanym węźle Białystok Zachód, tworząc istotny węzeł komunikacyjny, który ułatwi ruch zarówno lokalny, jak i tranzytowy.
Węzeł Białystok-Zachód to jest bardzo trudny etap budowy ze względu na konieczność wykonywania go pod stałym ruchem na drodze S8 przy zachowaniu dwóch jezdni w każdym kierunku, tak aby nie spowalniać ruchu . Będzie się to wiązało z dużym wyzwaniem logistycznym – Mówi Szymon Pawelec Dyrektor Kontraktu.
W ramach inwestycji powstanie 13 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty nad rzekami Supraśl i Biała oraz wiadukt kolejowy nad linią Białystok – Ełk. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z dodatkową rezerwą na trzeci pas, co zapewnia możliwość przyszłej rozbudowy. Projekt realizuje konsorcjum firm PORR i UNIBEP, a całkowity koszt inwestycji wynosi 405,6 miliona złotych. Inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec 2025 roku.