W ramach projektów współfinansowanych ze środków UE (Rozwój infrastruktury transportu miejskiego i Intermodalny węzeł komunikacyjny) zostały kupione m.in. tablice informacji pasażerskiej. To 25 sztuk dwustronnych tablic przystankowych – typ 1, 12 sztuk jednostronnych tablic przystankowych w technologii tzw. e-papier zasilanych z paneli solarnych – typ 2, 6 sztuk jednostronnych tablic LED – typ 3 (będą zamontowane w tunelu pieszo-rowerowym przy centrum przesiadkowym). Ponadto wykonawca zintegrował z nowym oprogramowaniem dotychczas funkcjonujące tablice (10 sztuk).
Działa też nowa aplikacji OnTime. Dzięki niej można obserwować ruch autobusów na wybranej linii, prognozę odjazdu z przystanku czy rozkłady tradycyjne. Aplikacja automatycznie wykrywa beacony w autobusach i na przystankach. Automatycznie emituje zapowiedzi głosowe dla każdego przystanku. A osobom niewidomym i niedowidzącym dedykowana jest aplikacja Time4bus. Jest dostępna na telefonach z Androidem i IOS.
W ramach umowy wykonawca dostarczył też piloty do uruchamiania zapowiedzi głosowych – 50 sztuk. Uruchomienie zapowiedzi głosowych spowoduje, że zostaną odczytane wszystkie informacje w tym momencie wyświetlane na danej tablicy.
Każda tablica dwustronna (typ 1) informuje o nazwie przystanku, pokazuje aktualną godzinę, prezentuje numer linii, kierunek i czas odjazdu pojazdu z przystanku. Każda tablica w technologii e-papier (typ 2) prezentuje zarówno dynamiczną informację pasażerską, rozkłady jazdy, jak i treści informacyjno-reklamowe. Tablica wyświetla też tradycyjny widok całodobowego rozkładu jazdy.
System dynamicznej informacji pasażerskiej zapewnia natychmiastowy dostęp do aktualizowanych i łatwo dostępnych informacji o rozkładzie jazdy, opóźnieniach, trasach, ostrzeżenia o utrudnieniach i awariach itp. Ten nowoczesny system dostarcza dane w czasie rzeczywistym (obciążenie linii, opóźnienie itp.), co pozwala optymalizować transport miejski. Ponadto tablice e-papier to energooszczędna alternatywa dla wyświetlaczy diodowych. Mają bardzo niskie zużycie energii. Ich zaletą jest szeroki kąt widzenia (160st.) i duży kontrast.
Rozbudowa systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej kosztowała prawie 3,8 mln zł, w tym koszt beaconów to niemal 164 tys. zł. (at)