Pojazd tworzyło 25 studentów z Cerber Motorsport – zespołu działającego w ramach Studenckiego Koła Naukowego Auto-Moto-Club na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej. W bolidzie CMS-07 żacy poprawili wszystkie istotne parametry pojazdu. Rozpoczęli od poprawy aerodynamiki.
– Zaprojektowaliśmy ponad 25 płatów lotniczych, co zaowocowało zwiększeniem siły nośnej o 45,2%, skutkiem zwiększenia siły oporu o 41,7% – mówi Michał Gleba, koordynator zespołu Cerber Motorsport. – Nowy sposób mocowania elementów oraz wzmocnienia strukturalne pozwoliły na spełnienie wymagań sztywności narzuconych przez regulamin zawodów Formuły Student.
Poprawiony także został dostęp do komputerów pokładowych w bolidzie.
– Dane są następnie wykorzystywane do poprawy parametrów i dostosowania auta do specyfiki torów – dodaje Gleba.
To kolejne auto zaprojektowane i zbudowane przez studentów, które wykorzystuje hybrydową konstrukcję nośną. Została ona wykonana z włókna węglowego oraz aluminiowej przekładki o strukturze plastra miodu (honeycomb).
Formuła Student ogranicza pojemność silnika do 600 cm. Dlatego studenci wprowadzają wszelkie możliwe innowacje.
– Najważniejszą innowacją dotyczącą silnika i układu napędowego jest wprowadzenie nowego układu smarowania – wyjaśnia Gleba. – W tym sezonie układ ten miał znaczący wpływ na obniżenie środka ciężkości pojazdu, dzięki modyfikacji misy olejowej. Została ona wykonana na podstawie autorskiego projektu opartego o szereg badań.
To już siódme auto z serii bolidów, jakie biorą udział w zawodach Formuły Student, zbudowane na Politechnice Białostockiej. W tym sezonie zespół weźmie udział w trzech seriach tych zawodów – w Austrii, na Węgrzech i we Włoszech.
Oficjalna prezentacja bolidu już w najbliższy poniedziałek (19.07) na placu przed wejściem do Centrum Nowoczesnego Kształcenia PB, przy ul. Zwierzynieckiej 16.
Prezentację bolidu będzie można śledzić na oficjalnym fanpage Politechniki Białostockiej – https://www.facebook.com/events/351509186369467. (mt)