Już we wtorek (07.05) poznamy laureatów kolejnej edycji konkursu „Podlaska Marka”. Gala finałowa podsumowująca wyniki 15. edycji przedsięwzięcia odbędzie się w Operze i Filharmonii Podlaskiej.
Rywalizacja o nagrodę Marszałka Województwa Podlaskiego, przyznawaną w siedmiu kategoriach tematycznych (Produkt Spożywczy, Produkt, Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo), była w tym roku wyjątkowo zacięta. Do udziału w plebiscycie zostało zgłoszonych niemal 300 różnorodnych propozycji, z których do właściwej rywalizacji zakwalifikowało się 187 kandydatur. Spośród nich Kapituła Nagrody wybrała najpierw dwudziestu jeden finalistów, a następnie wskazała zwycięzców Podlaskiej Marki 2018.
Podobnie jak w latach minionych najlepszy podlaski produkt wskazali konsumenci w głosowaniu SMS-owym organizowanym na stronie podlaskamarka.pl. Łącznie oddano w nim ponad 8 tys. głosów, z których najwięcej otrzymała Fundacja Naszpikowani, zostając w ten sposób Podlaską Marką Konsumentów 2018 roku.
Laureaci – oprócz statuetki – otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. złotych oraz promocję na antenie TVP 1.
Jak co roku podczas Gali przyznane zostaną tytuły: Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego oraz Ambasadora Podlaskiej Gospodarki. (mt/mc)