
W tym roku do konkursu zakwalifikowanych zostało szesnaście produktów – dziesięć w kategorii Certyfikat, cztery w kategorii Certyfikat Specjalny oraz dwa w kategorii Złoty Certyfikat. Kapituła konkursu oceniała m.in. atrakcyjność produktu, jego unikalność, działania promocyjne oraz znaczenie dla rozwoju gospodarczego regionu.
Spośród zakwalifikowanych obiektów, wydarzeń, miejsc, szlaków certyfikaty Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej otrzymały: spływ kajakowy „500 kajaków”, Festyn Archeologiczny oraz Rezerwat Pokazowy Żubrów Białowieskiego Parku Narodowego. Certyfikat Specjalny Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej przyznano Ośrodkowi Edukacji Przyrodniczej „Młynarzówka”, a Złoty Certyfikat Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Operze i Filharmonii Podlaskiej.
Teraz ich zdobywcy wezmą udział w ogólnopolskim etapie konkursu, gdzie powalczą o certyfikaty Podlaskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą główną w konkursie dla produktu turystycznego, który w etapie ogólnopolskim został wyróżniony „Złotym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej”, będzie zrealizowanie przez POT krajowej kampanii promocyjnej w roku 2023, o wartości nie mniejszej niż 200 tys. złotych.
Nagrodę główną w XIX edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Podlaskiego zdobyła właśnie OiFP, w której progach odbywało się uroczyste podsumowanie XIX edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Podlaskiego.
Uznanie jury Opera i Filharmonia Podlaska zdobyła nie tylko jako instytucja kultury, ale też architektoniczna perła regionu. To właśnie OiFP, jako zdobywca Złotego Certyfikatu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, będzie się ubiegać o najważniejszy laur branży turystycznej na poziomie krajowym. (mt)