– Politechnika, po raz kolejny wychodzi z inicjatywą do mieszkańców przedstawia swoje osiągnięcia, dzieli się swoją wiedzą ale robi to w sposób, który będzie przystępny dla każdego, interesujący dla każdego i inspirujący każdego – mówi prof. Marta Kosior-Kazberuk rektor Politechniki Białostockiej.
Kawiarnia naukowa jest realizowana w ramach projektu „Science kultura”, którego głównym założeniem, jest popularyzacja nauki.
– Kawiarnia to jest miejsce o wiele bardziej przyjemne niż sala wykładowa, to jest miejsce gdzie można spotkać się ze znajomymi, można porozmawiać, napić się kawy, herbaty, zjeść ciastko i przy okazji uczestniczyć w ciekawych dyskusjach- mówi Joanna Panasiuk koordynatorka projektu science kultura. – Widzimy, że te tematy, które podejmujemy są interesujące dla naszych odbiorców.
VR jest technologią wykorzystywaną w różnych dziedzinach. Jest dużo firm, które się tym zajmują – zapewnia Marek Antoniuk, prezes firmy Riftcat. – Myślę, że w dużej mierze możemy mówić o używaniu wirtualnej rzeczywistości w biznesie, gdzie firmy stosują je na różnorakie sposoby na przykład poprzez trening, symulacje czy na przykład wizualizacje w deweloperce, ale również polski rynek, tak jak rynek globalny, jest rynkiem również gamingowym, więc konsumenci zwyczajni też kupują po prostu hełmy do wirtualnej rzeczywistości, do zabawy w gry.
Kolejna kawiarenka naukowa planowana jest w dniu liczby Pi, czyli 14 marca. (hk/mg)