– W konkursie Podlaska Marka chodzi o to, by pokazywać, co mamy najlepsze i nawzajem siebie promować – podkreśla marszałek Artur Kosicki.
W konkursie mogą wziąć udział produkty pochodzące z terenu województwa podlaskiego, które mają znaczący wpływ na pozytywny wizerunek regionu. – Nie mogą w nim uczestniczyć laureaci poprzednich edycji. Faworytów można zgłaszać w dziesięciu kategoriach: Produkt spożywczy, Produkt użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0 i Marka bez barier – czyli przykłady dobrych rozwiązań dla osób z niepełnosprawnościami. Tradycyjnie, w głosowaniu internetowym, wybierana jest także Podlaska Marka Konsumentów, czyli wydarzenie towarzyszące głównemu konkursowi – mówi Agata Puchalska, dyrektor Departamentu Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Promocji urzędu marszałkowskiego.
Podobnie jak w latach ubiegłych gali finałowej towarzyszył będzie wybór Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego. Tytuł mogą otrzymać organizacje i przedstawiciele różnych sfer życia społecznego: polityki, sportu, kultury i sztuki, edukacji, nauki, działalności społecznej i charytatywnej. – Dotychczasowe grono tych osób jest naprawdę znakomite. To m.in. Adam Woronowicz, Wojtek Nowicki, Paweł Małaszyński, Jagiellonia Białystok… Te osoby i instytucje nie tylko utożsamiają się z naszym województwem, nie tylko je promują, ale są dumne z tego, że stąd pochodzą – zaznaczył Artur Kosicki.
Poznamy również Ambasadora Podlaskiej Gospodarki. To wyróżnienie, które zarząd województwa przyznaje branżom o szczególnym znaczeniu dla promocji i rozwoju naszego regionu.
Zgłoszenia (poprzez formularz na stronie www.podlaskamarka.pl) przyjmowane są do końca lutego, a laureatów poznamy podczas gali finałowej, która odbędzie się 24 maja w Operze i Filharmonii Podlaskiej. (red.)