Wiadomości

8 maja, 2019

Oto podlaskie marki 2018. Niespodzianką była zupełnie nowa Podlaska Marka Pokoleń – dla Politechniki Białostockiej

fot. Marcin Nawrocki/Wrota Podlasia
Niezwykłe rowery, piknik militarny, oprogramowanie pozwalające na obsługę komputera przy pomocy twarzy i oczu – to tylko niektóre podlaskie marki minionego roku. Gala finałowa piętnastej, jubileuszowej edycji konkursu odbyła się we wtorek (07.05) w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

 

Laureaci otrzymali czeki na kwotę 10 tys. złotych oraz możliwość promocji na antenie TVP 1.

Jak co roku przyznano też tytuł Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego. Został nim prof. Henryk Skarżyński, światowej sławy otochirurg i specjalista z otolaryngologii, audiologii, foniatrii i otolaryngologii dziecięcej. Tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki przyznano natomiast Branży IT.

Wyróżnienie honorowe – Podlaska Marka Pokoleń – trafiła do Politechniki Białostockiej.

Prof. Lech Dzienis odbierając statuetkę, dziękował Kapitule nagrody za uhonorowanie jubileuszu 70-lecia Politechniki Białostockiej i zapraszał na międzynarodowy zjazd absolwentów, który odbędzie się 22 czerwca. Wtedy statuetka zostanie włożona w specjalną kapsułę czasu.

– Każdy jubileusz jest tylko chwilą, kiedy trzeba zatrzymać się na moment i docenić to, co uzyskaliśmy. A uzyskaliśmy naprawdę wiele, wiele z tych przykładów mieliście Państwo przed sobą w postaci laureatów Podlaskiej Marki i Ambasadorów Podlasia. A jednocześnie ta chwila jubileuszu jest momentem, gdy musimy spojrzeć w przyszłość, by ta przeszłość była bazą do dalszych naszych działań, abyśmy nie bali się wyzwań, aby Politechnika Białostocka zawsze była uczelnią ludzi ambitnych, innowacyjnych, śmiałych, takich z jakimi spotykaliśmy się podczas dzisiejszej uroczystości – mówił rektor Dzienis.

Rywalizacja o nagrodę Marszałka Województwa Podlaskiego, przyznawaną w siedmiu kategoriach tematycznych, była w tym roku wyjątkowo zacięta. Do udziału w plebiscycie zostało zgłoszonych niemal 300 różnorodnych propozycji, z których do właściwej rywalizacji zakwalifikowało się 187 kandydatur. Spośród nich Kapituła Nagrody wybrała najpierw dwudziestu jeden finalistów, a następnie wskazała zwycięzców Podlaskiej Marki 2018. (mt/mc)

 

Laureatami Podlaskiej Marki’2018 w poszczególnych kategoriach zostali:

1. Produkt Spożywczy – Produkty firmy Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A.

2. Produkt Użytkowy – Rowery bez ograniczeń – MAD Adam Zdanowicz

3. Inwestycja – Przedszkole Samorządowe Gminy Supraśl w Grabówce

4. Odkrycie – EyeFace – Imago Krzysztof Matuk

5. Wydarzenie – Podlaski Piknik Militarny „Misja Wschód” – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Czemu By Nie”

6. Kultura – Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży

7. Społeczeństwo – Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Droga”

Podlaską Markę Konsumentów – otrzymała Fundacja „Naszpikowani”

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.