Ze 165 propozycji kapituła wybrała 28 projektów, które powalczą o nagrodę w 10 kategoriach: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0 i Marka Bez Barier.
– To bardzo prestiżowe wydarzenie, które czasami jest pewnym ukoronowaniem działań w naszym regionie, a czasami daje taki element odskoczni do dużej promocji – mówi Artur Kosicki, marszałek Województwa Podlaskiego. – Chcieliśmy, żeby z jednej strony mogły się pokazać nowe produkty, nowe wydarzenia, ale z drugiej strony chcieliśmy uhonorować takie przedsięwzięcia czy instytucje, które już są marką samą sobie.
Ponadto rozpoczęło się głosowanie internetowe na Podlaską Markę Konsumenta. W tej kategorii laureata wybierają wyłącznie internauci. Głos można oddać do 24 kwietnia, do godz. 12:00 na stronie internetowej konkursu.
Zwycięzców jubileuszowej edycji Podlaskiej Marki Roku 2023 poznamy podczas finału 24 maja. (jł)