Wiadomości

28 grudnia, 2021

Mieszkanka Sokółki straciła 50 tys. złotych. Kobieta zainstalowała aplikację podaną przez fałszywego pracownika banku

Banknot stuzłotowy z wizerunkiem króla Władysława II Jagiełły. W tle po jego obu stronach znajdują się stylizowane elementy ornamentyki gotyckiej. Fot. Katarzyna Cichoń
Oszuści, działający metodą „na zdalny pulpit”, nie odpuszczają. Kolejna mieszkanka regionu dała im się nabrać i straciła pieniądze.

 

Jak ustalili mundurowi, mieszkanka Sokółki 23 grudnia odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Przekonywał on, że doszło do włamania na jej konto bankowe. Aby zabezpieczyć środki zgromadzone na koncie, według instrukcji oszusta, należało ściągnąć na telefon aplikację. Dodatkowo, mężczyzna zaoferował rozmówczyni rekompensatę w wysokości 1000 złotych za poświęcony czas na rozmowę.

Kobieta, chcąc uchronić posiadane pieniądze, postępowała zgodnie z poleceniami rzekomego konsultanta. Pobrała wskazaną przez niego aplikację, po czym zalogowała się do bankowości elektronicznej. W ten sposób dała oszustowi dostęp do swojego konta. Za namową oszusta udostępniła też zdjęcie karty płatniczej.

Po świętach okazało się, że z jej konta zniknęło ponad 2 tys. złotych oraz zaciągnięto kredyt na kwotę 48 tys. złotych. (mt)

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.