Jak podkreślał Mirosław Szymański, kierownik artystyczny i choreograf LZPiT „Skowroki”, ta nagroda ma wyjątkowe znaczenie.
– Tu głosy oddają nasi odbiorcy. To wielkie wyróżnienie, którego nie spodziewaliśmy się – mówił. – Wszyscy jesteśmy bardzo szczęśliwi. Dziękujemy naszym przyjaciołom, naszym widzom z całej Polski. 1950 głosów – tyleż osób! Jesteśmy zaszczyceni.
Podlaska Marka Konsumentów to konkurs towarzyszący od lat Podlaskiej Marce. W głosowaniu internetowym każdy może wskazać swego faworyta. Wybierany jest spośród wydarzeń produktów i przedsięwzięć nominowanych do głównej nagrody przez kapitułę konkursu.
LZPiT „Skowronki” jest też nominowany do Podlaskiej Marki 2021 w kategorii „Kultura”. Zespół od 1986 roku reprezentował Podlasie w 29 krajach na 48 festiwalach na całym świecie. Uczestniczył w renomowanych festiwalach w Emiratach Arabskich, Chinach, Rosji, Rumunii, Słowacji, Czeskiej Republice, Arabii Saudyjskiej, Indiach, a w lipcu 2021 roku koncertował na dwóch Festiwalach w Meksyku. W ramach zespołu funkcjonują grupy dziecięce, młodzieżowe i skupiające osoby dorosłe, prezentując piękne tradycje muzyczne i taneczne naszego regionu – i nie tylko. Jest organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Folkloru „Spotkania na Podlasiu”.
Zwycięzców Podlaskiej Marki 2021 poznamy 11 maja podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej. (mt)