I miejsce: Paweł Kajdewicz i Aleksandr Dubowik z ZSE Białystok.
II miejsce: Gabriela Pieryło z I LO w Białymstoku oraz Marcin Kowalski z ZSE Białystok.
III miejsce: Oskar Topolewicz i Maciej Mocarski z Technikum Programistyczne Infotech w Białymstoku.
– Naprawdę nie spodziewałem się, że ta gra ma jakiekolwiek szanse wygrać i zająć pierwsze miejsce. Jednym z najważniejszych etapów było znalezienie wspólnika, Aleksandra Dubowika, który pomógł napisać mi fabułę. Następnie było po prostu projektowanie dobrego, czystego kodu, który pozwolił mi napisać grę. Tworzyłem w nowym języku „Rust”, którego w ogóle jeszcze nie znałem, więc gra była po części uczeniem się – mówi Paweł Kajdewicz, laureat I Miejsca.
– Z roku na rok wrażenia są coraz bardziej pozytywne. Jest lepsze zaawansowanie zarówno techniczne, jak i coraz fajniejsze scenariusze tych gier, więc optymistycznie patrzymy na to, że część z tych ludzi na pewno wybierze studia w naszej uczelni – mówi Mirosław Świercz, Prorektor ds. Rozwoju Politechniki Białostockiej.
Finał konkursu był nie tylko okazją do wyróżnienia najlepszych projektów, ale także do dzielenia się doświadczeniami i czerpania inspiracji. Organizatorzy planują kontynuować konkurs w kolejnych latach. (mg)
Relację przygotował, Michał Gudewicz: