To był udany konkurs, daliśmy wiele wyróżnień, były też miejsca ex aequo – przyznaje Izabela Kartowicz-Stolarska z Wydziału Informatyki, przewodnicząca jury w konkursie Dżemik 2023:
– Zaskoczył wysoki poziom młodych uczniów, tych z klas podstawowych. Przygotowanie gry komputerowej to nie tylko programowanie. To są elementy matematyki, fizyki, abstrakcyjnego myślenia. Trzeba przygotować scenariusz i trzeba to wszystko zaplanować. To są również elementy architektury, żeby przygotować odpowiednią grafikę do tej gry komputerowej. To jest logiczne myślenie, działanie w zespole – mówi prof. Ireneusz Mrozek, Prodziekan ds. Rozwoju i Współpracy Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej:
– Informatycy na rynku pracy są cenionymi specjalistami. Zachęcamy mode osoby, by zgłębiali tajniki informatyki, a w przyszłości rekrutując na studia na Politechnice Białostockiej możemy mieć do czynienia z taką wyspecjalizowaną młodzieżą – ocenia prof. Jarosław Szusta, Prorektor ds. Studenckich Politechniki Białostockiej:
Laureaci Dżemik 2023:
W kategorii Junior + Kadet
- I miejsce ex aequo: Sebastian Janiuk
- I miejsce ex aequo: Adam Wierzbanowski
- II miejsce: Michał Wróblewski
- III miejsce ex aequo: Bartosz Kujawa, Łukasz Stasieńko
- III miejsce ex aequo: Filip Kożuch
Wyróżnienia:
- Mateusz Kożuch
- Piotr Ciuła
- Daniel Kalitka
- Michał Górczyński, Franciszek Klicki
W kategorii Senior
- I miejsce: Wiktoria Sikorska, Gracjan Niebieszczański
- II miejsce: Krystian Jaworowski, Oskar Raszkiewicz
- III miejsce: Michał Buczyński, Ryszard Konopko
Wyróżnienie:
- Nikola Dujka
O swoich grach mówią laureaci: W kategorii Junior + Kadet: I miejsce ex aequo: Sebastian Janiuk i Adam Wierzbanowski. W kategorii Senior II miejsce: Krystian Jaworowski, Oskar Raszkiewicz i III miejsce: Michał Buczyński, Ryszard Konopko:
Zawodnicy i drużyny byli oceniani w następujących kategoriach wiekowych: junior – klasy IV-VI szkoły podstawowej, kadet – klasy VII-VIII szkoły podstawowej i senior – szkoły ponadpodstawowe (do 18 roku życia). Nagrodami były gry planszowe i ksiąąki. (at)