W międzynarodowych zawodach na czeskim torze wyścigowym wzięło udział blisko 50 drużyn z całego świata.
– Nasze założenie zostały spełnione, ponieważ wygraliśmy klasyfikację generalną, wygraliśmy konkurencję przyspieszenia, wygraliśmy konkurencję skitpad, wygraliśmy konkurencję endurance, również konkurencję wydajności, czyli tak zwane fischensive, gdzie porównywany jest czas przejazdu tej konkurencji wytrzymałościowej ze spalonym paliwem. To pozwoliło nam zdobyć największą ilość punktów i pokonaliśmy wiele czołowych zespołów czy to z Węgier, czy to z Grecji – mówi Kacper Stasiewicz, koordynator techniczny zespołu Cerber Motorsport.
Zespół Cerber Motorsport z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej bierze w tym roku udział w zawodach na premierowym pojeździe CMS-09 o napędzie hybrydowym. Implementacja układu hybrydowego wymagała od konstruktorów wprowadzenia licznych modyfikacji i nowatorskich rozwiązań technicznych, które sprawiły, że auto jest niezwykle dynamiczne.
– Jest to na pewno konstrukcja nieco inna od tych, które mieliśmy poprzednio, aczkolwiek jest to coś, co wymaga jeszcze wielu testów. Ma pewno będzie poprawiane, wiele rzeczy można udoskonalić, tak jak na przykład poprawić masę, ponieważ im coś jest lżejsze, tym w motorsporcie lepiej – dodaje Kacper Stasiewicz.
To były trzecie tegoroczne zawody z udziałem studentów z Politechniki Białostockiej. W poprzednich Cerber Motorsport zajął w zawodach w Austrii drugie miejsce w konkurencjach acceleration i endurance oraz trzecie w konkurencji skidpad. Natomiast na Węgrzech drużyna zwyciężyła w skidpad i acceleration.
Przed studentami Politechniki Białostockiej przygotowania do Formula Student Poland, które odbędą się w dniach 27 sierpnia — 2 września. (hk)