Białostockie Karty Miejskie po upływie terminu swojej ważności przestaną działać. Nie będzie możliwe zapisanie na nich nowych biletów okresowych, doładowanie e-portmonetki oraz zakodowanie uprawnień do przejazdów bezpłatnych i ulgowych.
Wymiana kart jest bezpłatna. Można to zrobić w jednym z dwóch punktów Białostockiej Komunikacji Miejskiej: przy ul. Lipowej 16 (od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00) i Składowej 11 (poniedziałek w godz. 8.00–17.00, od wtorku do piątku w godz. 7.30–15.30).
Po weryfikacji danych pasażer otrzyma nową kartę, na którą przeniesione zostaną aktualnie obowiązujące bilety okresowe, jak i środki zgromadzone na e-portmonetce.
Zgłaszając się po nową kartę trzeba mieć ze sobą aktualne zdjęcie w formacie legitymacyjnym oraz uzupełniony aktualnymi danymi formularz wniosku.
Termin ważności posiadanej karty można sprawdzić: logując się do portalu pasażera BKM na stronie www.ekarta.bialystok.pl, po wybraniu danej karty miejskiej użytkownik może zweryfikować datę jej ważności, w biletomacie mobilnym wkładając kartę miejską do czytnika i wybierając „serwis karty” (system wyświetli informacje na temat aktywnych biletów okresowych, datę ważności karty i datę ważności ulgi) lub telefonicznie: 85 869 66 90 (wewnętrzny – 1), 85 869 6747 lub 85 879 7295 podając numer karty. Pracownik sprawdzi datę ważności karty i poinformuje o konieczności jej wymiany lub potwierdzi, że taka wymiana nie jest potrzebna. (mt/mc)