Celem uchwały krajobrazowej jest uporządkowanie przestrzeni miejskiej pod kątem reklam, a tym samym poprawa wizerunku miasta.
– Przede wszystkim mówimy tutaj o takiej nachalnej, często zbyt dużej i w nieodpowiednich miejscach prezentowanej reklamie – mówi Adam Musiuk, zastępca prezydenta Białegostoku. – Ona oczywiście musi funkcjonować w mieście, bo potrzebujemy informacji o o tym co jest w mieście dostępne, ale można to w jakiś sposób uporządkować i doprowadzić do tego, aby przestrzeń miejska wyglądała bardzo dobrze.
Od środy (20.12) mieszkańcy mogą wziąć udział w ankiecie, która pozwoli na poznanie opinii i będzie stanowić wskazówkę przy formułowaniu ostatecznego kształtu lokalnych przepisów. Ankieta dostępna jest na miejskim portalu internetowym. Można także wypełnić ją w wersji papierowej i wrzucić do urny w trzech lokalizacjach Urzędu Miejskiego: przy ul. Słonimskiej, ul. Białówny i ul. Św. Rocha. (hk)