Można wskazać m.in. produkty spożywcze, użytkowe, wydarzenia kulturalne, inwestycje, a także inicjatywy skierowane do osób z niepełnosprawnościami. Wszystkich kategorii jest dziesięć i w każdej zostanie wybrany jeden laureat. Jak co roku swojego faworyta wybiorą też internauci. Zgłoszenia przyjmowane są do 1 lutego.
– To jest sztandarowe wydarzenie samorządu województwa. Pokazujemy to, co mamy najlepsze, a jest naprawdę czym się chwalić i to w wielu obszarach: biznesu, kultury, działań społecznych, wydarzeń, inwestycji i innych – mówił marszałek Artur Kosicki.
Swego kandydata do Podlaskiej Marki 2022 może zgłosić każdy poprzez stronę www.podlaskamarka.pl.
– Wszystkie zgłaszane produkty, przedsięwzięcia, usługi muszą być zlokalizowane na terenie naszego regionu, powinny mieć pozytywny wpływ na wizerunek regionu. Nie wolno też zgłaszać laureatów poprzednich edycji Podlaskiej Marki – powiedziała Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku.
Następnie, kapituła konkursu ogłosi po trzech nominowanych w każdej z kategorii. Zwycięzców poznamy podczas uroczystej gali finałowej. (mt)