Otrzymane środki zostaną przeznaczone na zakup komponentów oraz podzespołów elektronicznych i elektrycznych niezbędnych do wykonania systemów monitorujących parametry pracy bolidu, zapisywania ich, prototypowania właściwych rozwiązań oraz wykonania systemów pozwalających poprawić osiągi powstających bolidów serii CMS. Projekt obejmuje też wprowadzenie modyfikacji w elementach układu jezdnego. Wymiana kluczowych podzespołów oraz części układu zawieszenia pozwoli, w fazie przeprowadzania pomiarów, wykluczyć część błędów spowodowanych wyeksploatowaniem tych części.
– Całe te środki przeznaczymy na budowę naszych systemów akwizycji danych. Mówimy tu o typowej telemetrii, która pozwoli nam rozwijać przyszłe bolidy. Rozwiązanie to będziemy mogli zastosować także w bolidach poprzedniej generacji. Założeniem tego systemu będzie zbieranie danych w czasie rzeczywistym w celu późniejszej analizy i porównania powiedzmy warunków brzegowych, które my nakładamy w naszych procesach projektowych – tłumaczy Michał Gleba z drużyny Cerbera. – Będziemy mogli zweryfikować, na ile poprawne są nasze modele i wprowadzić poprawki w przyszłości. Posiadanie tych rzeczywistych wartości pozwoli nam w znacznym stopniu zredukować masę komponentów, ponieważ niektóre nasze siły na chwilę obecną mogą być zawyżone. Wierzymy, że przyszłe nasze bolidy będą jeszcze lżejsze, jeszcze szybsze i bardziej dopasowane pod kategorie konkursu Formuła Student – dodaje Gleba.
W ramach konkursu „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje” dofinansowanie dostało też Studenckie Koło Naukowe Drogowiec z Wydziału Budownictwa i Nauk o Środowisku PB na opracowanie składu nawierzchni hybrydowej. Więcej o tym pisaliśmy tutaj. (mt)
Z Patrykiem Siekańcem i Michałem Glebą z Cerber Motorsport rozmawiał Krzysztof Sadowski: