– Jest to czas przeznaczony na załatwienie sprawy przez osoby ze szczególnymi potrzebami zwłaszcza w spektrum autyzmu, dla których duża liczba dźwięków może być uciążliwa. W trakcie tej godziny w naszej sali obsługi klientów ograniczamy bodźce wzrokowe i słuchowe poprzez przyciemnienie świateł, wyciszenie telefonów i drukarek, wyłączenie komunikatów głosowych oraz ekranów LCD. Zwracamy także uwagę, aby rozmowy prowadzone przez pracowników i klientów odbywały się w sposób cichy i nie zakłócający spokoju osób ze szczególnymi potrzebami – mówi Maciej Olesiński, dyrektor Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.
Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi. Taką wizytę można zarezerwować korzystając ze strony internetowej Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia lub dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta – 800 190 590.
„Cicha godzina” to po mobilnej pętli indukcyjnej i zapewnieniu tłumacza języka migowego on line kolejny krok, który podjęliśmy w procesie ułatwienia komunikacji osób ze szczególnymi potrzebami z pracownikami Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia – dodaje Maciej Olesiński, dyrektor Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia. (mt)