![tablica informacyjna w białostockim oddziale ZUS](https://akadera.bialystok.pl/app/uploads/2020/03/zus-bstok.png)
– Rodzice muszą ze sobą zabrać dowód osobisty, numer rachunku bankowego, adres mailowy oraz orzeczenie o niepełnosprawności, jeśli dziecko kontynuuje naukę po ukończeniu 20. roku życia i jest osobą z niepełnosprawnością. Konieczna jest również znajomość numeru PESEL dziecka, nazwa i adres szkoły, do której uczęszcza wychowanek – mówi Katarzyna Krupicka, rzecznik ZUS w Białymstoku.
W tym roku obsługą i wypłatą świadczeń 300 plus zajmuje się ZUS. Wnioski o wsparcie w ramach programu „Dobry Start” można składać tylko elektronicznie poprzez: Platformę Usług Elektronicznych ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Empatia.
– Część z rodziców wniosek o wyprawkę szkolną złożyła w pierwszych tygodniach lipca. Ci którzy, jeszcze tego nie zrobili, mają czas do końca listopada. Zachęcamy do skorzystania z pomocy naszych ekspertów, zarówno po to, by założyć profil PUE, jak i złożyć wniosek o 300 plus – dodaje rzeczniczka.
Z pomocy pracowników ZUS można również skorzystać podczas dyżurów organizowanych w urzędach i placówkach pocztowych. (mt)