Bardzo popularne prawo konsumenta to również odstąpienie od umowy kupując towar przez internet i na to mamy 14 dni. Najważniejsze jest jednak, że jako konsumenci mamy prawo do informacji.
– Nawet jeżeli dokonujemy zakupu w sklepie stacjonarnym to możemy pytać: czy w danym sklepie przyjmowane są zwroty, czy będziemy mogli ten towar wymienić na jakiś inny, czy dostaniemy zwrot pieniędzy, gdy oddamy ten towar, czy otrzymamy w zamian jakąś kartę podarunkową – tłumaczy Leszek Mironiuk, rzecznik Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku. – Oprócz tego mamy prawo do uzyskania informacji dotyczących towaru, który kupujemy, włącznie z tym, że kupując prosty sprzęt elektryczny czy elektroniczny możemy sprawdzić w sklepie czy po prostu działa.
Pomocy w zakresie praw konsumenta można szukać w Inspekcji Handlowej.
– Konsument, który ma problemy z reklamowaniem towaru, albo którego reklamacja została załatwiona negatywnie może się zwrócić do nas. Można się kontaktować mailowo, telefonicznie lub przyjść osobiście i uzyskać informacje, poradę prawną w zakresie swojej reklamacji czy stanu prawnego – dodaje Leszek Mironiuk.
Biuro Inspekcji Handlowej mieście się przy ulicy Żelaznej w Białymstoku. Delegatury są również w Łomży i Suwałkach. (hk)