ZUS uruchomił dodatkowe linie tematyczne, pod którymi klienci mogą uzyskać pomoc. Można dzwonić od poniedziałku do piątku między 7.00 a 15.00.
– Chcemy by nasi klienci mogli w dalszym ciągu uzyskiwać informacje w ważnych dla nich sprawach. W związku z sytuacją epidemiczną wywołaną koronawirusem, i aby zapewnić bezpieczeństwo klientów i samych pracowników ZUS ograniczył obsługę w swoich placówkach. Z tego powodu zostały udostępnione dodatkowe linie telefoniczne – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Klienci do wyboru mają trzy numery telefonów. Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01 każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także na temat obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
Z kolei nr 22 290 87 02 dotyczy kompleksowej obsługi w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a 22 290 87 03 – to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7.00-18.00 w dni robocze.
– Warto pamiętać, że klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach Zakładu wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony – dodaje Krupicka. (mt/mc)