
Uczniowie z Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem ćwiczyli w hali Akademickiego Centrum Sportu Politechniki Białostockiej z aplikacją Cyfrowej Platformy Zdrowia Młodzieży w ramach testów platformy „Digital Youth Life Health Platform”.
– Przyszliśmy do realizacji kolejnego etapu projektu, który realizujemy w Politechnice Białostockiej łącznie z partnerami z zagranicy: z Belgii i z Turcji – mówi dr hab. inż. Joanna Mystkowska, prof. PB z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej. – Mamy przyjemność gościć grupę uczniów Zespołu Szkół z Wysokiego Mazowieckiego. Uczniowie będą realizowali program ćwiczeń, który jest dostępny w aplikacji, stąd też każdy z nich będzie mógł po wstępnej rozgrzewce przystąpić do całego etapu ćwiczeń, który jest właśnie udostępniony w naszej aplikacji. Uczniowie zobaczą jak korzystać z aplikacji, zapoznają się z tą aplikacją i następnie będą mogli kontynuować te swoje działania w warunkach właściwie dowolnych w domu, w szkole, ze znajomymi, w każdym miejscu o dowolnej porze.
W hali Akademickiego Centrum Sportu Politechniki Białostockiej kilkudziesięcioro uczniów wraz z dr inż. Jolantą Zuzdą z Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej mogło wykonać serie praktycznych ćwiczeń. Teraz, dzięki budowanej przez Politechnikę Białostocką w konsorcjum z tureckim uniwersytetem Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, aplikacji, będą mogli samodzielnie stworzyć swój plan ćwiczeń, a w przyszłości skorzystać z bezpłatnych porad trenera fitness czy lekarza.
– Uważam, że aplikacja może pomóc osobom, które chciałyby zacząć ćwiczyć w swoim domu. Może być bardzo pomocna, żeby się przemóc i zacząć ćwiczyć – twierdzi Mateusz Kudzinowski, uczeń z Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem.
– Na pewno pomoże dla młodych ludzi, bo niektórzy po prostu nie wiedzą jak zacząć ćwiczyć. A ta aplikacja może zmotywować do działania i pokazać jakieś ćwiczenia przykładowe – dodaje Dominik Szamaszko, także ze szkoły w Wysokiem Mazowieckiem.
Budowaną w Politechnice Białostockiej platformę będzie wyróżniać zaawansowany interfejs człowiek-maszyna, w którym algorytmy sztucznej inteligencji oparte na sieciach neuronowych i głębokim uczeniu maszynowym, będą w stanie rozpoznawać, identyfikować i personalizować wybrane cechy użytkowników – pacjentów i tym samym wspierać pracę lekarzy i trenerów.
Druga cześć aplikacji będzie realizować zadania teleoperacyjne z wykorzystaniem urządzeń haptycznych i manipulatorów sterowanych zdalnie do prowadzenia operacji oraz zabiegów. Projekt zakończy się w 2024 roku, a jego efekt ma być dostępny bezpłatnie dla użytkowników na całym świecie. Założeniem całego projektu jest opracowanie wirtualnego środowiska, które połączy lekarzy – wolontariuszy z użytkownikami – pacjentami. Platforma ma umożliwić: przeprowadzanie bezpłatnych konsultacji lekarskich video-audio na żywo; odbycie zdalnych spotkań z trenerami jogi, pilates i fitness; konsultacje z trenerami personalnymi i dietetykami czy też ma pomóc spersonalizować programy treningowe, ćwiczenia sportowe online. (jd)
- Cyfrowa Platforma Zdrowia Młodzieży fot.Dariusz Piekut PB
- Cyfrowa Platforma Zdrowia Młodzieży fot.Dariusz Piekut PB
- Cyfrowa Platforma Zdrowia Młodzieży fot.Dariusz Piekut PB
- Cyfrowa Platforma Zdrowia Młodzieży fot.Dariusz Piekut PB
- Cyfrowa Platforma Zdrowia Młodzieży fot.Dariusz Piekut PB
- Cyfrowa Platforma Zdrowia Młodzieży fot.Dariusz Piekut PB