Wsparcie przyznano na realizację projektu związanego z nawierzchnią hybrydową. Taka nawierzchnia sprawdzi się na parkingach, przystankach autobusowych, ale także na skrzyżowaniach i ścieżkach rowerowych.
– Nawierzchnia hybrydowa to połączenie tych bardzo dobrych cech warstw z mieszanek mineralno-asfaltowych, jak również warstw z mieszanek betonowych. Ten typ warstw został opracowany w Niemczech – mówi dr inż. Marta Wasilewska, opiekun naukowa SKN Drogowiec.
Studenci zajmą się opracowaniem składu nawierzchni hybrydowej.
– To, co proponują studenci z SKN Drogowiec to przede wszystkim połączenie tych korzyści wykonania mieszanek mineralno-asfaltowych i betonowych. Mamy taki pomysł, żeby projektować tę nawierzchnię hybrydową na bazie typowych rozwiązań mieszanek mineralno-asfaltowych o nieciągłym uziarnieniu, które charakteryzują się wyższą zawartością wolnych przestrzeni. Stwierdziliśmy, że spróbujemy ją wypełnić specjalną zaprawą cementową – dodaje dr inż. Marta Wasilewska.
W ramach ostatniego ministerialnego konkursu „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje”, dofinansowanie otrzymało także Studenckie Koło Naukowe AutoMotoKlub z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej. Tutaj studenci z drużyny Cerber Motorsport zdobyli fundusze na zakup części do swojego najnowszego bolida CMS-07. (mt)
Z dr inż. Martą Wasilewską, opiekun naukową SKN Drogowiec rozmawiał Krzysztof Sadowski: