Jest trzypiętrowy, ma przestronną salę dla operatorów, salę konferencyjną, czy pomieszczenia edukacyjne – nowy budynek podlaskiego oddziału Centrum Powiadamiania Ratunkowego jest już gotowy.
Nowa siedziba CPR-u znajduje się przy Szosie Baranowickiej, pracownicy numeru alarmowego 112 przeniosą się tam z ulicy Warszawskiej. Powstanie nowego obiektu dla służb powiadamiania ratunkowego było możliwe dzięki dotacji z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
– Z budżetu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji otrzymaliśmy znaczące dofinansowanie w granicach 10 mln. zł, które pozwoliło nam rozpocząć, a wcześniej zaprojektować budynek Centrum Powiadamiania Ratunkowego – mówił wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.
Do tej pory Centrum Powiadamiania Ratunkowego dzieliło budynek z Państwową Strażą Pożarną przy ul. Warszawskiej. Do dyspozycji CPR-u było nieco 200 m2 teraz będzie ponad 1200. W budynku znajduje się sala operatorów z 30 stanowiskami, sala konferencyjna, pokoje edukacyjne oraz pokoje socjalne dla pracowników.
– W 2013 roku uruchamialiśmy Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego z liczbą 10 operatorów, dziś ta liczba wzrosła do ponad 4, a wszystkich pracowników jest prawie 50. W tym budynku staraliśmy się zapewnić odpowiednie warunki zarówno operatorom, bo to jest główny trzon, ale również wszystkim innym pracownikom – dodawał kierownik Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Białymstoku Krzysztof Hryniewicki.
Centrum Powiadamiana Ratunkowego będzie spełniało nie tylko swoją podstawową funkcję, jaką jest odbieranie połączeń alarmowych i informowanie odpowiednich służb, ale także będzie promowało ratownictwo i numer 112.
– Aspekt promocyjny, to też ważny element funkcjonowania CPR-u. Tutaj będziemy gościli młodzież, którym będziemy przedstawiali funkcjonowanie centrum – tłumaczył dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim Mirosław Sienkiewicz.
Centrum Powiadamiania Ratunkowego z Warszawskiej do nowej siedziby przeniesie się w sierpniu. (ea/mc)