Białostoczanie korzystają z miejskiej infolinii. Z danych urzędu wynika, że w pierwszej połowie roku dzwonili na nią ponad 30 tys. razy.
Interesanci najczęściej pytają o rejestrację pojazdów, dowody osobiste i prawa jazdy oraz akty Urzędu Stanu Cywilnego. Jest też dużo pytań związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Mieszkańcy szukają również informacji o podatkach i sytuacji na drogach. Ponadto zgłaszają uwagi dotyczące np. czystości w naszym mieście.
Infolinia (85 879 79 79) działa w poniedziałki od 8.00 a 17.00, w pozostałe dni tygodnia od 7.30 do 15.30 oraz w otwarte soboty od godz. 8.00 do 12.00. W poniedziałki konsultanci odbierają średnio ok. 300 połączeń. Od wtorku do piątku – interesanci dzwonią ponad 200 razy dziennie. W soboty telefonów jest mniej – w ostatnich miesiącach było ich każdorazowo kilkanaście.
Od czasu uruchomienia infolinii w 2014 roku konsultanci odbierający telefony odnotowali ich niemal 260 tys. (mt/mc)