Tym razem chodzi o 6 kilometrowy odcinek, który przebiega przez Białystok. Główne prace będą skupione wokół dworca PKP, ale obejmą też stacje Białystok Zielone Wzgórza czy Starosielce.
Modernizacja będzie polegała na budowie nowych peronów, stacji pasażerskiej Białystok Zielone Wzgórza.
Inwestycja przewiduje przede wszystkim budowę przejścia podziemnego pod torami na dworcu PKP.
– Zmieni się system poruszania się pasażerów w obrębie dworca. Przewidujemy budowę przejścia podziemnego. Między peronami będzie trzeba poruszać się przejściem podziemnym. Zaplanowana jest również rozbiórka kładek dla pieszych nad torami, ponieważ piesi będą przemieszczali się tylko pod torami – mówił wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.
Budowa podlaskiego odcinka międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica zaczęła się we wrześniu od strony Czyżewa, na trasie Warszawa – Białystok i ma kosztować 3,5 mld zł; z czego 3 mld zł pochodzą z Unii Europejskiej. (ea/mc)