Wiadomości

26 października, 2020

To już przedostatnie pozwolenie na budowę trasy Rail Baltica

Wojewoda pochylony nad planami rozbudowy tras kolejowych podpisuje pozwolenie na kolejną rozbudowę odcinka. Wojewoda jest ubrany w czarny garnitur, za nim niebieska ścianka promocyjna Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku źródło: PUW w Białymstoku
Wojewoda wydał pozwolenie na budowę kolejnego fragmentu trasy kolejowej Rail Baltica.

 

Tym razem chodzi o 6 kilometrowy odcinek, który przebiega przez Białystok. Główne prace będą skupione wokół dworca PKP, ale obejmą też stacje Białystok Zielone Wzgórza czy Starosielce.

Modernizacja będzie polegała na budowie nowych peronów, stacji pasażerskiej Białystok Zielone Wzgórza.

Inwestycja przewiduje przede wszystkim budowę przejścia podziemnego pod torami na dworcu PKP.

– Zmieni się system poruszania się pasażerów w obrębie dworca. Przewidujemy budowę przejścia podziemnego. Między peronami będzie trzeba poruszać się przejściem podziemnym. Zaplanowana jest również rozbiórka kładek dla pieszych nad torami, ponieważ piesi będą przemieszczali się tylko pod torami – mówił wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.

Budowa podlaskiego odcinka międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica zaczęła się we wrześniu od strony Czyżewa, na trasie Warszawa – Białystok i ma kosztować 3,5 mld zł; z czego 3 mld zł pochodzą z Unii Europejskiej. (ea/mc)

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.