Poznaliśmy laureatów Podlaskiej Marki Roku 2019. W plebiscycie organizowanym przez marszałka województwa nagrody przyznano w dziewięciu kategoriach. Tegoroczna odsłona gali – z uwagi na stan epidemii – odbyła się bez udziału publiczności, a jej przebieg można było obejrzeć w internecie.
Podlaska Marka to najstarsza i najbardziej prestiżowa nagroda województwa podlaskiego. W tym roku przyznano ją już po raz szesnasty.
Jak mówił marszałek Kosicki, Podlaska Marka zawsze promowała wysoką jakość, unikatowe walory wytwarzanych produktów, kreowanie pozytywnego wizerunku regionu i odważne poszukiwania. W tym roku poprzeczkę podniesiono.
– Oceniając kandydatury, Kapituła brała pod uwagę również odpowiedzialność za środowisko naturalne, a także zachowanie równowagi pomiędzy nami a światem przyrody, bo wiemy, że nasze wzajemne relacje, mówiąc delikatnie, mocno się pokomplikowały – wyjaśnił marszałek.
W tegorocznej edycji spośród 150 zgłoszonych produktów do finałowego starcia komisja konkursowa nominowała 27. To z tego grona wybrano laureatów każdej z dziewięciu konkursowych kategorii: Produkt Użytkowy (Sklejka Zakładów Przemysłu Sklejek BIAFORM S.A), Produkt Spożywczy (Woda Krynka), Odkrycie (Badania nad aktywnością biologiczną grzybów nadrzewnych Puszczy Białowieskiej prowadzone przez Politechnikę Białostocką i Uniwersytet Medyczny w Białymstoku), Inwestycja (hala sportowo-widowiskowa Suwałki Arena), Kultura (seria książek dla dzieci „Żubr Pompik” Tomasza Samojlika), Wydarzenie (IX Festiwal Rock na Bagnie), Społeczeństwo (Czwartkowe Obiady u Diabetyków). Po raz pierwszy nagrody przyznano w kategorii Biznes (Grupa Chorten) i Projekt 4.0 (Dolina Rolnicza 4.0).
Podczas Gali wręczono też nagrodę konkursu towarzyszącego Podlaskiej Marce – Podlaska Marka Konsumenta. W tym roku, głosami internautów zwyciężyła księgarnia internetowa Tania Książka.
Tradycyjnie, po ogłoszeniu wyników konkursu i prezentacji zwycięzców ogłoszono „Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego”. Została nim Jagiellonia Białystok. (mt/mc)