![Tory kolejowe biegnące przez tereny zielone](https://akadera.bialystok.pl/app/uploads/2019/04/tory-pociag-kolej.jpg)
– To jest ważna decyzja, bo pozwoli inwestorowi starać się o pozwolenie na budowę. W ramach tej inwestycji rozbierane będą stare perony i budowane będą nowe – mówi wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski.
Perony będą wyposażone w wiaty peronowe, oświetlenie, elementy małej architektury, tablice informacyjne dla pasażerów, systemy oznakowania dotykowego. Inwestycja przewiduje także budowę trzech przejść pod torami wraz z rozbiórką istniejących kładek dla pieszych oraz budowę wiaduktu kolejowego oraz wiaduktów drogowych po obu stronach torów wraz z budową murów oporowych.
Wydana decyzja nie dotyczy samego obiektu dworca, który będzie osobną inwestycją. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością 200 km/h, towarowe – 160 km/h, choć na tym konkretnym odcinku takie prędkości nie będą rozwijane.
– Wszyscy wiążemy też nadzieję z tym, że trasa ta o charakterze międzynarodowym będzie kolejnym impulsem inwestycyjnym w infrastrukturze, który nie tylko się przełoży na kwestie związane z bezpieczeństwem, szybkością w ruchu towarowym i pasażerskim, ale również da nam konkretne efekty rozwojowe – dodawał Bohdan Paszkowski. (mt/mc)