Wiadomości

19 listopada, 2024

Politechnika Białostocka wspiera innowacje – komercjalizacja projektów z konkursu „Wschodzący Innowatorzy”

2024-11-19-Podpisanie-porozumień-o-współpracy-o-współpracy-trójstronnej-w-celu-komercjalizacji-rozwiązań-opracowanych-w-ramach-2-edycji-Konkursu-Wschodzący-Innowatorzy-fot-Dariusz-Piekut

Tester siły sygnału radiowego sieci komórkowych oraz personalny asystent ucznia SkooolApp – to dwa projekty, które powstały w ramach konkursu „Wschodzący Innowatorzy” i wkroczyły na ścieżkę komercjalizacji dzięki wsparciu Politechniki Białostockiej.

2024-11-19-Podpisanie-porozumień-o-współpracy-o-współpracy-trójstronnej-w-celu-komercjalizacji-rozwiązań-opracowanych-w-ramach-2-edycji-Konkursu-Wschodzący-Innowatorzy-fot-Dariusz-Piekut

Zdjęcie 1 z 28

2024-11-19-Podpisanie-porozumień-o-współpracy-o-współpracy-trójstronnej-w-celu-komercjalizacji-rozwiązań-opracowanych-w-ramach-2-edycji-Konkursu-Wschodzący-Innowatorzy-fot-Dariusz-Piekut

Celem konkursu „Wschodzący Innowatorzy” jest zaangażowanie uczniów szkół ponadpodstawowych w rozwiązywanie praktycznych problemów technicznych zgłaszanych przez firmy z regionu. W drugiej edycji uczestnicy zmierzyli się z 21 zadaniami zgłoszonymi przez przedsiębiorstwa, tworząc innowacyjne rozwiązania, które przyciągnęły uwagę branży.

Tester siły sygnału – od prototypu do wdrożenia

Jednym z laureatów została drużyna z VI LO w Białymstoku, która stworzyła NPS – Nowoczesny Pomiar Sygnału na zlecenie firmy AquaRD. Uczniowie zaprojektowali urządzenie umożliwiające precyzyjne pomiary natężenia sieci komórkowych, co pozwala na optymalizację łączności. Firma zdecydowała o komercjalizacji projektu, podkreślając samodzielność i kreatywność młodych wynalazców.

SkooolApp – przyszłość edukacji

Zespół z Technikum Programistycznego INFOTECH opracował SkooolApp, aplikację łączącą funkcjonalności dziennika elektronicznego z nowoczesnym asystentem ucznia. Platforma pozwala na zarządzanie czasem, organizację zajęć, komunikację z nauczycielami, a także korzystanie z chatbota zintegrowanego ze sztuczną inteligencją. Firma Incepton, która zainspirowała powstanie projektu, dostrzegła potencjał aplikacji i zdecydowała się na współpracę przy jej dalszym rozwoju.

Jest to prosty system integracyjny, wykorzystujący Librusa, Vulcana i wszystkie możliwe punkty, w których uczeń może mieć swoje dane i jakieś informacje od nauczycieli. Wykorzystując sztuczną inteligencję uczeń przychodzi, loguje się, widzi gdzie ma następne zajęcia, w jakiej sali jest nauczyciel, bot będzie wiedział, to co potrzebujemy i czego się nauczyć. – mówi  Mateusz Tarnogórski, absolwent Technikum Programistycznego INFOTECH i współautor aplikacji, obecnie student Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej.

Zespół zapowiedział kontynuację pracy nad platformą, widząc w niej szansę na realną zmianę w systemie edukacji.

Konkurs „Wschodzący Innowatorzy” – szansa na sukces

Oba projekty zdobyły najwyższe miejsca w konkursie – tester siły sygnału radiowego zajął pierwsze miejsce, a SkooolApp uplasował się na drugiej pozycji. Oprócz nagród pieniężnych dla uczniów i ich opiekunów, udział w konkursie otworzył przed młodymi ludźmi drzwi do kariery i praktycznego zastosowania ich wiedzy.

Zapisy do trzeciej edycji

Politechnika Białostocka zaprasza do udziału w trzeciej edycji konkursu. Zgłoszenia przyjmowane są do 12 grudnia 2024 roku. Szczegóły dostępne są na stronie uczelni. TUTAJ

Posłuchaj naszej relacji z podpisania umów: 

 

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.