Najtańsza oferta, złożona przez konsorcjum firm Unibep, Budrex i Value Engineering, opiewa na blisko 78 mln złotych. Najdroższą przedstawił Strabag – jest aż o 100 mln złotych wyższa.
– Na osi północ-południe ruch tranzytowy wyprowadzony zostanie z Bielska Podlaskiego dzięki dwujezdniowej drodze ekspresowej S19, która ominie miasto od zachodu. Z kolei planowana południowa obwodnica Bielska Podlaskiego ma wyprowadzić z niego ruch na osi wschód-zachód. Południowa obwodnica miasta to dwa trzykilometrowe fragmenty DK66. Pierwszy z nich ma powstać w ramach budowy S19 na odcinku Haćki – Bielsk Podlaski. Drugi to właśnie ten, na który otworzyliśmy oferty – mówi Rafał Malinowski z GDDKiA w Białymstoku.
Obwodnica ma powstać w latach 2023-2025.
Odcinek będzie realizowany jako droga jednojezdniowa o nawierzchni bitumicznej. Odcinek położony jest między istniejącą DK19 (wylot z Bielska Podlaskiego w stronę Siemiatycz) a DK66 (wylot w kierunku przejścia granicznego w Połowcach). W obu tych miejscach powstaną ronda. Wybudowany zostanie również wiadukt nad torami kolejowymi i przejście dla zwierząt. (mt)