
Przy pomocy specjalnych zestawów siłowników i pomp hydraulicznych ważąca prawie 1 500 ton kratownicowa konstrukcja zostanie przesunięta o prawie 10 metrów w bok. Drugi most znajdzie się nad rzeką do końca tego roku. Następnie na obiektach układane będą tory, montowana sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Gotowa przeprawa nad Narwią będzie miała prawie 200 metrów długości i umożliwi szybszy przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h. Kursować będą mogły także cięższe składy towarowe o nacisku 22,5 ton/oś. Ten największy obiekt inżynieryjny na odcinku Czyżew – Białystok na lata zapewni sprawne i bezpieczne podróże.
Bezkolizyjne skrzyżowania zastąpią wszystkie przejazdy na odcinku Czyżew – Białystok, co zapewni bezpieczeństwo i wygodę kierowcom. Sprawniej pojadą pociągi – po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych dopuszczeń, podróż z Białegostoku do Warszawy zajmie poniżej 1,5 godziny. (mt)