
20 tys. złotych stracił 27-letni mieszkaniec powiatu sokólskiego. Mężczyzna dał się nabrać oszustce podającej się przez telefon za pracownika banku.
Kobieta poinformowała go, że ktoś próbował wypłacić pieniądze z jego konta oraz usiłował zaciągnąć pożyczkę wykorzystując dane do bankowości elektronicznej.
Oszustka, poleciła mężczyźnie zainstalować w telefonie aplikację, która będzie chronić przed utratą oszczędności.
Dzięki aplikacji kobieta zdobyła dane do konta 27-latka i zaciągnęła kredyt w kwocie 30 tys. złotych. Niestety mężczyzna wykonał kolejne instrukcje „konsultantki banku” i przelał łącznie 20 tys. złotych poprzez płatność Blik „w ramach reklamacji” na rzekome konto banku. Kiedy mężczyzna zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustwa o całej sytuacji poinformował policjantów. (mt/mc)