Ponad 200 zgłoszeń wpłynęło do konkursu o Nagrodę Podlaskiej Marki. Województwo podlaskie już po raz szesnasty będzie wybierać swoje najlepsze i najbardziej prestiżowe produkty.
Najwięcej kandydatur zgłoszono w kategorii Produkt Spożywczy. Są tu m.in. regionalne wyroby wędliniarskie, słodkości i napitki. Po 30 kandydatur znalazło się w kategoriach Kultura i Społeczeństwo. Wśród zgłoszonych są m.in. instytucje kultury, koncerty, spektakle, przedsięwzięcia prozdrowotne, projekty edukacyjne, a nawet koła gospodyń wiejskich.
Tytuły Podlaskiej Marki zostaną wręczone w dziewięciu kategoriach: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo oraz w dwóch, debiutujących w tym roku, kategoriach tematycznych: Biznes i Projekt 4.0. O nagrodę w pierwszej z tych kategorii powalczy 18 kandydatów. Natomiast w Projekcie 4.0 zwycięzca zostanie wybrany spośród 13 zgłoszonych.
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się w Podlaskiem, organizowany nieprzerwanie od 2004 roku przez Marszałka Województwa Podlaskiego. (mt/mc)