Wiadomości

11 marca, 2021

Podlascy uczniowie wypowiedzieli się na temat nauczania zdalnego

Fragment czarnej klawiatury komputera fot. Katarzyna Cichoń
Podlascy uczniowie szkół ponadpodstawowych wolą naukę stacjonarną niż zdalną, tak odpowiedziało 51% ankietowanych w badaniu, które przeprowadziła Ogólnopolska Federacja Młodych.

 

Ankieta na przełomie stycznia i lutego była dostępna w Internecie. Udział w niej wzięło 700 młodych osób, głównie z Białegostoku, ale też z Suwałk, Wysokiego Mazowieckiego i Łomży.

W przeprowadzonym teście uczniowie wysoko ocenili przygotowanie nauczycieli do nauczania online.

– Podczas nauki zdalnej wielu uczniów mierzy się z izolacją społeczną, brakiem chęci do nauki, czy brakiem kontaktu z nauczycielami, rówieśnikami, a poprzez kontakt z innymi osobami, młodzi również się uczą. Są też plusy nauki zdalnej, uczniowie mają więcej czasu na rozwijanie swoich zainteresowań i pasji – mówił Bartosz Szolc z Ogólnopolskiej Federacji Młodych.

Wyniki ankiety zostaną przekazane osobom i instytucjom, które zajmują się edukacją w Polsce.

– Wyniki ankiety, raport o nauczaniu zdalnym przesłaliśmy już do szkół. Wyślemy jeszcze do Kuratorium Oświaty oraz Ministerstwa Edukacji – zapowiadał Mateusz Feszler z Ogólnopolskiej Federacji Młodych.

Federacja Młodych napisała również list do wiceministra edukacji Dariusza Piontkowskiego, w którym pytają go o stanowisko ws. wyłączania przez uczniów kamerek w czasie zajęć oraz czy próbne matury powinny być oceniane przez nauczycieli. (ea/mc)

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.