Ankieta na przełomie stycznia i lutego była dostępna w Internecie. Udział w niej wzięło 700 młodych osób, głównie z Białegostoku, ale też z Suwałk, Wysokiego Mazowieckiego i Łomży.
W przeprowadzonym teście uczniowie wysoko ocenili przygotowanie nauczycieli do nauczania online.
– Podczas nauki zdalnej wielu uczniów mierzy się z izolacją społeczną, brakiem chęci do nauki, czy brakiem kontaktu z nauczycielami, rówieśnikami, a poprzez kontakt z innymi osobami, młodzi również się uczą. Są też plusy nauki zdalnej, uczniowie mają więcej czasu na rozwijanie swoich zainteresowań i pasji – mówił Bartosz Szolc z Ogólnopolskiej Federacji Młodych.
Wyniki ankiety zostaną przekazane osobom i instytucjom, które zajmują się edukacją w Polsce.
– Wyniki ankiety, raport o nauczaniu zdalnym przesłaliśmy już do szkół. Wyślemy jeszcze do Kuratorium Oświaty oraz Ministerstwa Edukacji – zapowiadał Mateusz Feszler z Ogólnopolskiej Federacji Młodych.
Federacja Młodych napisała również list do wiceministra edukacji Dariusza Piontkowskiego, w którym pytają go o stanowisko ws. wyłączania przez uczniów kamerek w czasie zajęć oraz czy próbne matury powinny być oceniane przez nauczycieli. (ea/mc)