
Ponowne uruchomienie połączenia wiąże się z rewitalizacją wraz elektryfikacją linii Łomża – Śniadowo oraz z odbudową infrastruktury i elektryfikacją odcinka Śniadowo – Łapy.
W ramach prac odtworzone zostaną dwie stacje: Czerwony Bór i Sokoły, a także odbudowanych będzie siedem przystanków kolejowych.
Podlaska inwestycja zakłada zmodernizowanie blisko osiemdziesięciu kilometrów linii kolejowej. Rządowe pieniądze pokryją 85 proc. kosztów, pozostałą kwotę ma dołożyć samorząd województwa.
– Przywrócenie połączenia kolejowego do Łomży poprzez duży węzeł kolejowy w Łapach to jest szalenie ważna inwestycja dla całego regionu, ale przede wszystkim dla subregionu łomżyńskiego. Rozbudowa infrastruktury kolejowej pobudzi ekonomicznie tę część naszego województwa i wzmocni potencjał transportowy oraz gospodarczy – mówił wicemarszałek województwa podlaskiego Marek Olbryś.
Inwestycja najpóźniej ma być oddana do 2028 roku.
Kolej+ zakłada rewitalizację linii kolejowych, co ma wpłynąć na zmniejszenie wykluczenia komunikacyjnego.
Budżet programu w skali kraju został zwiększony o ponad pięć i pół miliarda złotych, obecnie wynosi on jedenaście miliardów złotych. (ea)