
Zakres prac obejmował przywrócenie oryginalnego wyglądu zabytkowego dworca z XIX wieku, jak też jego wzmocnienie i zabezpieczenia na kolejne 100 lat bezpiecznej eksploatacji. Budynek wyposażono w nowoczesną instalację BMS (Building Management System), panele fotowoltaiczne o mocy 24 kW, nowe instalacje sanitarne i monitoring. Poprawiona została też izolacja termiczna budynku. Wyeliminowano także bariery dla osób o ograniczonej możliwości poruszania.
Zabytkowy budynek dawnej kolei Petersbursko – Warszawskiej wpisany jest od 1960 r. do rejestru zabytków. Obiekt powstał w 1860 r. i stanowi przykład architektury neobarokowej. Celem przebudowy było stworzenie wysokiej jakości przestrzeni obsługi podróżnych, objętej czytelną i atrakcyjną wizualnie informacją, dostosowaną w pełni do korzystania z obiektu przez osoby o ograniczonej możliwości poruszania się.
Konkurs jest jedynym tego rodzaju wydarzeniem w Polsce, a jego ranga i zasięg od 26 lat nieprzerwanie rosną. Najwyższy laur – statuetka i tytuł „Modernizacja Roku” lub „Budowa XXI wieku” jest obiektem pożądania wielu zarówno inwestorów, wykonawców, jak i projektantów modernizacji.
Projekt architektury wykonała mgr inż. arch. Małgorzata Miłosława Golenko. Projektem konstrukcji zajął się mgr inż. Ireneusz Andrzej Bielczenko. (uk)