Kobieta postępując zgodnie ze wskazówkami rzekomego konsultanta zainstalowała na swoim telefonie aplikację do zdalnej obsługi urządzenia typu AnyDesk. Następnie, zalogowała się do swojej aplikacji bankowej, dając w ten sposób przestępcom dostęp do swoich pieniędzy, które znajdowały się na jej karcie kredytowej oraz na dwóch rachunkach bankowych. Oszuści, wykorzystując uzyskane dane, w trakcie rozmowy telefonicznej z łomżanką ukradli z jej rachunków w kilku transzach łącznie blisko 55 tys. złotych.
Oszuści działający metodą „na zdalny pulpit” namawiają swoje ofiary do skorzystania z usługi umożliwiającej szybkie pomnożenie gotówki. Gdy zainteresowana osoba napotyka problemy techniczne, fałszywy konsultant ,,wspiera ją” przez zdalny pulpit i dosłownie na oczach ofiary, ,,czyści” jej konto, bądź zaciąga ekspresowe pożyczki.
Pokrzywdzeni sądzą, że zainwestowali, a na ich koncie za chwilę pojawi się większa kwota. Tak się jednak nie dzieje.
Oszukani to często ludzie młodzi, którzy powinni być dość dobrze zorientowani w kwestii płatności internetowych. Pomimo tego oszustom udaje się ich okradać. (mt)