W przetargu wpłynęło sześć ofert, z których aż cztery zostały odrzucone, w tym najtańsza. Uznano, że oferta tureckiej firmy Kolin Insaat Turizm Sanayi opiewająca na kwotę 318,49 mln złotych nie uwzględnia wszystkich elementów określonych w specyfikacji zamówienia.
Wybrano więc drugą pod względem ceny ofertę, złożoną przez firmę Budimex, która jest gotowa wybudować trasę za ponad 325 mln złotych.
Fragment S19 Haćki – Bielsk Podlaski Zachód będzie miał 9 kilometrów długości i ominie miasto od zachodu, wyprowadzając tym samy tranzyt na osi północ – południe poza Bielsk Podlaski.
Wybudowane zostaną dwa węzły (Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód) wraz z odcinkiem drogi krajowej nr 66 do podłączenia z istniejącą drogą krajową nr 19. Zaplanowano też Obwód Utrzymania Drogowego.
W ramach zadania wybudowanych zostanie siedem wiaduktów, dwa przejścia dla zwierząt oraz siedem przepustów ekologicznych (dla małych zwierząt i płazów).
Droga ma być gotowa w 2024 roku. (mt/mc)