CMS – 07 powstał od podstaw, studenci ulepszyli wszystkie istotne parametry pojazdu. Rozpoczęli od poprawy aerodynamiki. Wykorzystali również hybrydową konstrukcję nośną. Została ona wykonana z włókna węglowego oraz aluminiowej przekładki o strukturze plastra miodu. Auto do setki rozpędza się w nieco ponad 3 sekundy.
– Zaprojektowaliśmy ponad 25 płatów lotniczych, co zaowocowało zwiększeniem siły nośnej o 45,2%, skutkiem zwiększenia siły oporu o 41,7% -mówi Michał Gleba – koordynator zespołu Cerber Motorsport. – Nowy sposób mocowania elementów oraz wzmocnienia strukturalne pozwoliły na spełnienie wymagań sztywności narzuconych przez regulamin zawodów Formuły Student. Najważniejszą innowacją dotyczącą silnika i układu napędowego jest wprowadzenie nowego układu smarowania – wyjaśnia Gleba. – W tym sezonie układ ten miał znaczący wpływ na obniżenie środka ciężkości pojazdu, dzięki modyfikacji misy olejowej. Została ona wykonana na podstawie autorskiego projektu opartego o szereg badań.
W tym sezonie zespół weźmie udział w trzech seriach zawodów Formuły Student: pierwszy start już w ten weekend (25.07 – 29.07) w Austrii, w sierpniu (7.08 – 11.08) na Węgrzech oraz w październiku we Włoszech (11.10 – 13.10). (ea)